Lediga jobb som Inköpare i Vallentuna

Se lediga jobb som Inköpare i Vallentuna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vallentuna som finns hos arbetsgivaren.

Inköpare Elektronik

Ansök    Feb 15    Olsbergs Electronics AB    Inköpare
Om Olsbergs Olsbergs utvecklar, designar och tillverkar elektro-hydrauliska styrsystem för mobila maskinapplikationer och är världsledande på styrsystem till lastbilskranar och skogskranar. I vår fabrik i Vallentuna tillverkar och utvecklar vi elektroniken till styrsystemet. Vi gör allt från kretskort till färdiga produkter. Vi har bland annat egen ytmonteringslina där tillverkningen av de egendesignade kretskorten görs. Vi är idag ca 30 medarbetare på Ol... Visa mer
Om Olsbergs
Olsbergs utvecklar, designar och tillverkar elektro-hydrauliska styrsystem för mobila maskinapplikationer och är världsledande på styrsystem till lastbilskranar och skogskranar.
I vår fabrik i Vallentuna tillverkar och utvecklar vi elektroniken till styrsystemet. Vi gör allt från kretskort till färdiga produkter. Vi har bland annat egen ytmonteringslina där tillverkningen av de egendesignade kretskorten görs. Vi är idag ca 30 medarbetare på Olsbergs Electronics i Vallentuna.
Vi behöver nu förstärka vår organisation med ytterligare en inköpare. Anledning är att vi nu under våren släpper många nyutvecklade produkter, samtidigt ser vi en ökande efterfrågan på befintliga produkter.


Arbetsuppgifter
Som inköpare på Olsbergs kommer du att jobba brett inom ditt område. Arbetsuppgifterna består bland annat av
Genomförandet av behovsanalyser.
Skicka ut förfrågningar och utvärdera offerter.
Genomföra beställningar och registrera orderbekräftelser.
Bevaka leveranser och hantera ev. avvikelser.



Men det kan även handla om att
Uppdatera prisregister.
Registrera nya artiklar.
Genomföra leverantörsbedömningar.



I arbetet ingår även att vara delaktig i förbättringsarbetet, optimera lagret och ta fram statistik för materialhanteringen.
Vi är ett litet team och du kommer att jobba i nära samarbete med både produktion och produktionsplanering.


Kvalifikationer
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och Supply Chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet hos företag med tekniska produkter.
Vidare ser vi gärna att du
Har goda kunskaper i Excel eller Google Sheets.
Har goda kunskaper i något ERP-system, gärna Microsoft Dynamics AX.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Erfarenhet från elektronikindustrin.



Du har en god fallenhet för att kommunicera till olika målgrupper och har förmågan att skapa förtroende hos kollegor och leverantörer. Du gillar att göra bra affärer.


Olsbergs erbjuder dig
Tjänsten vi erbjuder är på heltid.
Som anställd hos Olsbergs får du möjlighet att utvecklas inom flera områden. Arbetsuppgifterna är varierande och ger dig stora möjligheter till påverkan, egna initiativ och du kommer att få jobba med mycket frihet under ansvar.
Olsbergs är en del av Hiab som är en världsledande leverantör av lasthanteringsutrustning för vägtransporter och tillhörande intelligenta smarta uppkopplade lösningar. Globalt så har Hiab 3 800 anställda och inkluderar bland annat varumärken som HIAB, EFFER, MOFFETT, LOGLIFT, JONSERED och MULTILIFT
Olsbergs finns på två orter i Sverige, dels i Vallentuna strax norr om Stockholm, dels i Eksjö i Småland. Totalt på Olsbergs två tillverkningsenheter är vi 80 medarbetare.
Är du intresserad av att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och vara med Olsbergs tillväxtresa så är du välkommen att kontakta oss. Visa mindre

Inköpsansvarig till Jurk

Ansök    Okt 23    The Place AB    Inköpare
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi söker just nu efter en inköpsansvarig till Jurk i Vallentuna. Som... Visa mer
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker just nu efter en inköpsansvarig till Jurk i Vallentuna.

Som inköpsansvarig kommer du att vara en nyckelspelare och arbeta med både operativt och strategiskt inköp. Du kommer att arbeta ensam med inköp och samarbeta tätt med flera avdelningar på företaget och arbeta med både nationella och internationella leverantörer.

Jurk arbetar med rulltrappor och montage och är en stor aktör på marknaden. Företaget omsätter ca 150 miljoner och är på en stadig tillväxtresa. På bolaget arbetar ca 90 medarbetare. Kontoret är beläget i fräscha nyrenoverade lokaler i Vallentuna där kontor och produktion ligger vägg i vägg.

Om rollen

I rollen som inköpsansvarig på Jurk kommer du att använda dina kunskaper och erfarenheter för att arbeta brett inom inköpsområdet. Du kommer att arbeta operativt med inköpsordrar och administration och strategiskt med förhandlingar, avtal, leverantörskontakter, prissättning, kostnader, analyser, utvärdering och att sätta strategier och rutiner framåt. Du kommer att tillhöra avdelningen ekonomi och rapportera till CFO. Företaget arbetar i affärssystemet Visma.

Arbetsuppgifter

I rollen som inköpsansvarig på Jurk kommer du att:

• Skapa och genomföra inköpsstrategier för effektiva och kostnadseffektiva inköp.
• Utvärdera och förhandla avtal med befintliga leverantörer samt leta nya.
• Granska och utvärdera kvalitet och krav på leverantörer.
• Identifiera inköpsbehov i samarbete med andra avdelningar.
• Administrera och uppdatera inköpsordrar.
• Ha många kontaktytor både internt och externt.

Vem söker vi?

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av att ha arbetat brett inom inköp med både operativa och strategiska uppgifter och har en god förståelse för hela inköpskedjan. Du är trygg i att arbeta självständigt och att sätta upp processer och rutiner. Du är självgående, prestigelös och samarbetsvillig och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när du stöter på patrull.

Vidare är du analytisk, har en god problemlösningsförmåga och kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidig för att kunna leverera kvalitet och goda resultat.

Kvalifikationer:

• Minst fem års erfarenhet av en bred roll inom inköp.
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande.
• God systemvana och har arbetat i affärssystem. Det är meriterande att ha arbetat i Visma.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Officepaketet och Excel.
• God förståelse för hela inköpsprocessen och erfarenhet av avtalshantering.
• Arbetat i internationella miljöer.
• Arbetat inom teknik- och industribranschen är meriterande.
• Att ha arbetat som inköpsansvarig tidigare är mycket meriterande.

Låter det här intressant och något som skulle passar dig? Sök då tjänsten redan idag!

Vi tar emot ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Detta är en direktrekrytering där vi på The Place har hand om hela rekryteringsprocessen och du blir sedan anställd direkt hos Jurk. Tillträde är snarast med hänsyn till uppsägningstid men vi ser gärna start i början av det nya året. Kontorstider med viss flexibilitet och man utgår från att arbeta på plats på kontoret.

Om Jurk

JURK Service är din pålitliga partner för rulltrappor med över 40 års erfarenhet. Vi erbjuder installation, service, reparation och renovering av rulltrappor av alla modeller. Våra tjänster inkluderar renovering och utbyte av stegkedjor, motorer, växlar, svetsarbeten, elinstallationer och handledare. Dessutom utför vi utbyte och nyinstallation av rulltrappor och rullband.
https://www.jurk.se

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund. Visa mindre

Operativ inköpare inom elektronikindustrin

Ansök    Nov 30    Garam Elektronik AB    Inköpare
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss. Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden: • Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter. • Följa upp och förmedla leveranstider och priser. • Hantera leverantörsreklamationer. • Administrativt inköpsarbete i vårt system. Våra leverantörer finns förutom i Sverige, i Europa, Asien och Nordamerika. Arbetet sker till stor del i vår... Visa mer
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss.
Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden:
• Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter.
• Följa upp och förmedla leveranstider och priser.
• Hantera leverantörsreklamationer.
• Administrativt inköpsarbete i vårt system.
Våra leverantörer finns förutom i Sverige, i Europa, Asien och Nordamerika.
Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid.
Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.


Din person
Rollen innebär i huvudsak att arbeta operativt och till en viss del strategiskt, vi ser därför att du har en gymnasial teoretisk utbildning som grund och har du läst inköp är det givetvis meriterande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, en god förståelse för processerna från order till leverans och en bra sifferkänsla. Vi ser att du i rollen arbetar noggrant, strukturerat och långsiktigt och har lätt att kommunicera internt och externt.
Du är självgående i din arbetsstil och har en positiv grundsyn i din roll på arbetet.
Vi arbetar i Pyramid, det är därför meriterande om du har den erfarenheten eller motsvarande, du måste dock vara van användare av Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.


GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se Visa mindre

Operativ Inköpare till Paragon Nordic i Vallentuna

Ansök    Aug 31    Paragon Nordic AB    Inköpare
Är du en van inköpare som har förmågan att bygga värdeskapande relationer med leverantörer? Inspireras du av att nå uppsatta mål och att i en samarbetsdriven organisation bidra till att hitta nya vägar framåt? Då är det här rätt tjänst för dig. Om rollen På Paragon Nordic utvecklar och tillverkar vi produkter för våra kunders varumärken inom områden som hårvård & styling, hud & personal care, solskydd, hushållsprodukter, maskinunderhåll och färg. Inköpst... Visa mer
Är du en van inköpare som har förmågan att bygga värdeskapande relationer med leverantörer? Inspireras du av att nå uppsatta mål och att i en samarbetsdriven organisation bidra till att hitta nya vägar framåt? Då är det här rätt tjänst för dig.


Om rollen
På Paragon Nordic utvecklar och tillverkar vi produkter för våra kunders varumärken inom områden som hårvård & styling, hud & personal care, solskydd, hushållsprodukter, maskinunderhåll och färg. Inköpsteamet ansvarar för att säkerställa förpackningskomponenter och ingredienser till den produkttillverkning som sker vid våra tre produktionsanläggningar.
Som operativ inköpare hanterar du de dagliga inköpen med redan upphandlade leverantörer av såväl standardprodukter som specialanpassade delar. Du är en viktig kugge när vi framställer nya spännande produkter och beprövade favoriter till butikshyllor och webbshoppar!


I arbetsuppgifterna ingår:
Inköp av material och kemiska råvaror baserat på planerade behov
Orderläggning, fraktbokning och bevakning/uppföljning av inleveranser
Hantering av specifikationer och original/korrektur/färgprover
Hantering av leverantörsreklamationer
Fakturaattestering
Kommunikation med kundansvariga, produktutvecklare, regulatoriska experter, produktionsledning och lager
Att tillsammans med övriga operativa och strategiska inköpare i teamet vidareutveckla inköpsprocesserna och samarbetet med leverantörer
Registervård

Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning, med tillträde snarast.


Vi söker dig
Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning eller några års erfarenhet från liknande arbete. För att lyckas i rollen behöver du:
Vara strukturerad och kunna hålla igång flera inköpsdialoger parallellt
Ha en god ekonomisk förståelse och kunna göra kostnadsberäkningar
Vara snabb att lära dig nya digitala system
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska



Som person har du ett naturligt driv och tar egna initiativ. Du är flexibel, kan snabbt göra en analys av läget vid förändrade förutsättningar och utforska alternativen för att säkra att inköp görs till rätt pris och att kunden kan få sin produkt i tid. Din sociala kompetens hjälper dig skapa goda samarbeten med leverantörer och kollegor runtom i företaget.


Om oss
Paragon Nordic är en av Nordens största aktörer i branschen. Vi har funnits i mer än 65 år och vuxit till att idag bestå av ca 200 anställda på tre orter; Vallentuna och Eket i Sverige och Skarnes i Norge. Hos oss är miljö- och hållbarhet hjärtefrågor och ett ansvar vi alla tar. Det gäller på egen planhalva såväl som produkterna vi skapar till våra kunder, bland vilka du hittar såväl starka indievarumärken som multinationella bolag.
Hos oss får du kollegor med många olika ursprung och utbildningsbakgrunder och vår approach är att gemenskapen tar oss framåt. Vi delar med oss av kunskap, tar vara på initiativförmågan och kraften hos alla som jobbar i bolaget och är måna om att bevara vår härliga atmosfär.
Vi vet att livet består av mer än jobb och som del av Paragon Nordic får du förutsättningar att kombinera ett utvecklande jobbliv med ett välfyllt hemmaliv. Som anställd har du också förmåner som företagshälsovård, friskvårdsbidrag och massage. Företaget är medlem i Innovations- och kemiindustrierna i Sverige (IKEM) för att ge alla anställda trygga villkor genom kollektivavtal.


Nästa steg
Är du intresserad eller vill veta mer? Frågor besvaras av Associate Purchasing Manager Lotta Salenius via mail: [email protected] eller telefon: 08-511 888 31.
Skicka din ansökan (CV & personligt brev) till [email protected] och skriv ”Operativ Inköpare” i ämnesraden. Urval och intervjuer görs löpande.
Vi ser fram emot att lära känna dig!


? Visa mindre

Inköpare Garam, Vallentuna

Ansök    Nov 8    Rubino Rekrytering AB    Inköpare
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se (http://www.garam.se/) Arbetet består... Visa mer
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss

GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se (http://www.garam.se/)

Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden:
- Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter.
- Följa upp och förmedla leveranstider och priser på gjorda inköp.
- Begära offerter och förhandla priser.

Våra leverantörer finns i Europa, Asien och Nordamerika.
Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid.
Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.

Din person
Rollen innebär i huvudsak att arbeta operativt och till en viss del strategiskt, vi ser därför att du har en gymnasial teoretisk utbildning som grund och har du läst inköp är det givetvis meriterande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, en god förståelse för processerna från order till leverans och en bra sifferkänsla. Vi ser att du i rollen arbetar noggrant, strukturerat och långsiktigt och har lätt att kommunicera internt och externt. Du är självgående i din arbetsstil och har en positiv grundsyn i din roll på arbetet.
Vi arbetar i Pyramid, det är därför meriterande om du har den erfarenheten eller motsvarande, du måste dock vara van användare av Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Ansöker gör du snarast då vi intervjuar löpande.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operativ inköpare inom elektronikindustrin

Ansök    Feb 6    Garam Elektronik AB    Inköpare
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss. Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden: • Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter. • Följa upp och förmedla leveranstider och priser. • Administrativt inköpsarbete i vårt system. Våra leverantörer finns i Europa, Asien och Nordamerika. Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid. Du rapporterar till vår Supply ... Visa mer
Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss.
Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden:
• Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter.
• Följa upp och förmedla leveranstider och priser.
• Administrativt inköpsarbete i vårt system.
Våra leverantörer finns i Europa, Asien och Nordamerika.
Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid.
Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.


Din person
Rollen innebär i huvudsak att arbeta operativt och till en viss del strategiskt, vi ser därför att du har en gymnasial teoretisk utbildning som grund och har du läst inköp är det givetvis meriterande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, en god förståelse för processerna från order till leverans och en bra sifferkänsla. Vi ser att du i rollen arbetar noggrant, strukturerat och långsiktigt och har lätt att kommunicera internt och externt.
Du är självgående i din arbetsstil och har en positiv grundsyn i din roll på arbetet.
Vi arbetar i Pyramid, det är därför meriterande om du har den erfarenheten eller motsvarande, du måste dock vara van användare av Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.


GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se Visa mindre

Operativ inköpare till DISAB

Ansök    Feb 10    Tng Group AB    Inköpare
Nu söker vi en tekniskt intresserad operativ inköpare med erfarenhet av förändringsarbete till marknadsledande DISAB i Vallentuna. Disab Group/ Disab Tella erbjuder dig en spännande roll i ett växande bolag. Bolaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Företaget har nyligen konsoliderat två enheter inom koncernen och jobbar nu med synergier där den ... Visa mer
Nu söker vi en tekniskt intresserad operativ inköpare med erfarenhet av förändringsarbete till marknadsledande DISAB i Vallentuna.

Disab Group/ Disab Tella erbjuder dig en spännande roll i ett växande bolag. Bolaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Företaget har nyligen konsoliderat två enheter inom koncernen och jobbar nu med synergier där den operativa inköparen kommer vara en viktig kugge och involverad i en allt växande grad. Hos Disab får du en verka i en affärskritisk roll i en platt organisation med nära till beslut. Låter det intressant?Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

På DISAB har vi nästan 100 anställda och partners runt om i världen. Vi strävar efter att skapa trygghet och förtroende bland våra anställda, skapa en plattform där man kan utvecklas och växa i sin roll. Vi tror att nyfikenhet och engagemang föder idéer och möjlighet till förbättring.

Dina arbetsuppgifter

Övergripande arbetsuppgifter:
Driva den operativa delen i företagets inköpsorganisation, delta aktivt i utvecklings- och förbättringsarbete.
Bistå i den strategiska utvecklingen av företagets inköpsorganisation.
Samarbeta aktivt med leveranskedjan inom företaget/koncernen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Aktivt deltaga i produktionsplaneringen och då främst ansvara för materialförsörjning till produktionen
• Verkställa anmodade inköp och avrop
• Att utifrån beslutad produktionsplan leveransbevaka inkommande material och bevaka kända riskleverantörer och flöden, tillsammans med lagerpersonalen
• Aktivt delta i akuta leveransproblem på kort och lång sikt
• Ta emot returer och driva reklamationer mot/med leverantörer
• Hantera vårt ERP system (Pyramid) såsom uppdateringar, nya artiklar, prisjustering
• Bevaka och uppdatera ordererkännanden
• Arbeta tätt med de viktigaste leverantörerna tillika bevaka kapacitetsparametrar, kommunicera prognoser etc
• Analysera och utvärdera dagens leverantörer på kort och lång sikt
• Ständigt förbättra inköpsprocessen
• Göra analys och värdering av leverantörsbasen tillsammans med kollegor

Värt att veta

På Disab Tella blir du del av en organisation med ett 20-tal medarbetare verksamma inom försäljning, teknik, service, ekonomi, inköp och IT. Huvudkontoret ligger i Vallentuna där tjänsten är placerad. Det finns också en operativ inköpare i Eslöv. Företagets styrka är en unik nischning på marknaden, en hög teknisk standard samt en hög servicegrad.
Disab Group förväntas expandera vidare på den globala marknaden, med ett fortsatt starkt produktsortiment och högt tekniskt kunnande.

Martin Dahlberg, Group CEO:

"DISAB är ett teknikintensivt företag där även inköp av komponenter spelar en nyckelroll. Vårt inköp står för ca 30% av kundvärdet, och brister i kvalitet eller leveransförmåga hos våra leverantörer kan snabbt rasera vår produktivitet, kundnöjdhet och lönsamhet. Dessutom växer vi kraftigt och förväntas vara dubbelt så stora inom 3-4 år. För att trivas i rollen som operativ inköpare behöver du vara lika intresserad av de små som de stora frågorna.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har erfarenhet av inköpsarbete i förändring. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samt har en professionell inställning och framtoning i kontakten med kunder, leverantörer och dina kollegor.

Vi tror att du har en hög teknisk kompetens och är intresserad av hur teknik och mekanik samverkar och fungerar i olika produkter. Samtidigt är du ständigt öppen för ny kunskap.
Du har goda kunskaper inom materialstyrning och vi ser gärna att du har ett generellt intresse för IT-system.

Som person är du noggrann, detaljorienterad och arbetar strukturerat. Du besitter god kommunikativ förmåga och har en väl utvecklad serviceförmåga och kundfokus. Du behärskar även svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Operativ inköpare till DISAB

Ansök    Mar 14    Tng Group AB    Inköpare
Nu söker vi en tekniskt intresserad operativ inköpare med erfarenhet av förändringsarbete till marknadsledande DISAB i Vallentuna. Disab Group/ Disab Tella erbjuder dig en spännande roll i ett växande bolag. Bolaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Företaget har nyligen konsoliderat två enheter inom koncernen och jobbar nu med synergier där den ... Visa mer
Nu söker vi en tekniskt intresserad operativ inköpare med erfarenhet av förändringsarbete till marknadsledande DISAB i Vallentuna.

Disab Group/ Disab Tella erbjuder dig en spännande roll i ett växande bolag. Bolaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Företaget har nyligen konsoliderat två enheter inom koncernen och jobbar nu med synergier där den operativa inköparen kommer vara en viktig kugge och involverad i en allt växande grad. Hos Disab får du en verka i en affärskritisk roll i en platt organisation med nära till beslut. Låter det intressant?Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

På DISAB har vi nästan 100 anställda och partners runt om i världen. Vi strävar efter att skapa trygghet och förtroende bland våra anställda, skapa en plattform där man kan utvecklas och växa i sin roll. Vi tror att nyfikenhet och engagemang föder idéer och möjlighet till förbättring.

Dina arbetsuppgifter

Övergripande arbetsuppgifter:
Driva den operativa delen i företagets inköpsorganisation, delta aktivt i utvecklings- och förbättringsarbete.
Bistå i den strategiska utvecklingen av företagets inköpsorganisation.
Samarbeta aktivt med leveranskedjan inom företaget/koncernen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Aktivt deltaga i produktionsplaneringen och då främst ansvara för materialförsörjning till produktionen
• Verkställa anmodade inköp och avrop
• Att utifrån beslutad produktionsplan leveransbevaka inkommande material och bevaka kända riskleverantörer och flöden, tillsammans med lagerpersonalen
• Aktivt delta i akuta leveransproblem på kort och lång sikt
• Ta emot returer och driva reklamationer mot/med leverantörer
• Hantera vårt ERP system (Pyramid) såsom uppdateringar, nya artiklar, prisjustering
• Bevaka och uppdatera ordererkännanden
• Arbeta tätt med de viktigaste leverantörerna tillika bevaka kapacitetsparametrar, kommunicera prognoser etc
• Analysera och utvärdera dagens leverantörer på kort och lång sikt
• Ständigt förbättra inköpsprocessen
• Göra analys och värdering av leverantörsbasen tillsammans med kollegor

Värt att veta

På Disab Tella blir du del av en organisation med ett 20-tal medarbetare verksamma inom försäljning, teknik, service, ekonomi, inköp och IT. Huvudkontoret ligger i Vallentuna där tjänsten är placerad. Det finns också en operativ inköpare i Eslöv. Företagets styrka är en unik nischning på marknaden, en hög teknisk standard samt en hög servicegrad.
Disab Group förväntas expandera vidare på den globala marknaden, med ett fortsatt starkt produktsortiment och högt tekniskt kunnande.

Martin Dahlberg, Group CEO:

"DISAB är ett teknikintensivt företag där även inköp av komponenter spelar en nyckelroll. Vårt inköp står för ca 30% av kundvärdet, och brister i kvalitet eller leveransförmåga hos våra leverantörer kan snabbt rasera vår produktivitet, kundnöjdhet och lönsamhet. Dessutom växer vi kraftigt och förväntas vara dubbelt så stora inom 3-4 år. För att trivas i rollen som operativ inköpare behöver du vara lika intresserad av de små som de stora frågorna.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har erfarenhet av inköpsarbete i förändring. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samt har en professionell inställning och framtoning i kontakten med kunder, leverantörer och dina kollegor.

Vi tror att du har en hög teknisk kompetens och är intresserad av hur teknik och mekanik samverkar och fungerar i olika produkter. Samtidigt är du ständigt öppen för ny kunskap.
Du har goda kunskaper inom materialstyrning och vi ser gärna att du har ett generellt intresse för IT-system.

Som person är du noggrann, detaljorienterad och arbetar strukturerat. Du besitter god kommunikativ förmåga och har en väl utvecklad serviceförmåga och kundfokus. Du behärskar även svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Rapidcars söker inköpare/biltransportörer till vår bilfirma i Vallentuna

Ansök    Jul 27    Lydia Management AB    Inköpare
Rapidcars är en bilfirma i Vallentuna som arbetar med inköp & försäljning av huvudsakligen bilar inom både sportsegmentet samt vardagliga familjebilar. Som en del av vår vidareutveckling söker vi på Rapidcars efter biltransportörer/inköpare med intresse och känsla för bilar. Arbetsuppgiften som transportör/inköpare innebär huvudsakligen att resa inom olika städer i Sverige för att köpa in/transportera bilar till vårt showroom från säljande kunder. Då arbe... Visa mer
Rapidcars är en bilfirma i Vallentuna som arbetar med inköp & försäljning av huvudsakligen bilar inom både sportsegmentet samt vardagliga familjebilar.
Som en del av vår vidareutveckling söker vi på Rapidcars efter biltransportörer/inköpare med intresse och känsla för bilar.
Arbetsuppgiften som transportör/inköpare innebär huvudsakligen att resa inom olika städer i Sverige för att köpa in/transportera bilar till vårt showroom från säljande kunder. Då arbetet innebär mycket resande ställs krav på att du är självständig som person.
Generellt kommer du att påbörja tjänsten med utgångspunkt från Stockholm Central eller Arlanda flygplats för att därefter åka ut till säljande kund & transportera objektet åter till Rapidcars showroom i Vallentuna.
Vid inköpsmomentet hos säljande kund kommer du även att kontrollera bilen grundligt för att inga defekter skall föreligga enligt lista med kontrollpunkter. Har du tidigare teknisk erfarenhet av bilar som kan hjälpa till vid inköpsmomentet är detta meriterande.
Tjänsten är timbaserad vid behov vilket innebär att du har ett flexibelt schema och kan ställa upp med relativt kort varsel.
Grundkrav:
-Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
-B körkort (inkl manuell behörighet)
-Ostraffad
Extra meriterande är tidigare erfarenhet av bilbranschen, säljerfarenhet eller kundservice erfarenhet.
Anställningen kan tillträdas omgående och intervjuer sker löpande.
Ansökan sker till [email protected] – bifoga gärna CV och personligt brev med rubriken "inköpare".
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Affärsdriven Inköpare

Ansök    Jun 28    Otiga Stockholm AB    Inköpare
Ingress Som Inköpare på Vattenbutiken arbetar du tillsammans med VD och Butikschefen med att driva och utveckla affärerna och sortimentet för att skapa tillväxt och lönsamhet för samtliga affärsområden Dina arbetsuppgifter I rollen ingår att utveckla sortimenten, följa trender och bevaka marknaden och konkurrenter inom områdena. Utöver sortimentsutveckling arbetar du med sourcing, uppföljning, leverantörsförhandlingar, prognoser, och leverantörsuppföljn... Visa mer
Ingress

Som Inköpare på Vattenbutiken arbetar du tillsammans med VD och Butikschefen med att driva och utveckla affärerna och sortimentet för att skapa tillväxt och lönsamhet för samtliga affärsområden


Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår att utveckla sortimenten, följa trender och bevaka marknaden och konkurrenter inom områdena. Utöver sortimentsutveckling arbetar du med sourcing, uppföljning, leverantörsförhandlingar, prognoser, och leverantörsuppföljning samt den administration detta innebär.

Ansökning
I samband med denna rekrytering samarbetar Vattenbutiken med Otiga Stockholm där du också söker tjänsten www.otiga.se


Din profil
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter:
• Du har erfarenhet inom försäljning och inköp samt har arbetat med förhandling och leverantörer sedan tidigare
• Erfarenhet av retail är meriterande
• Du behärskar engelska väl i både tal och skrift
• Hög datormognad med goda kunskaper i Excel är ett krav

Som Inköpare är du affärsdriven, målinriktad, flexibel och engagerad. Du har kunden i fokus och har förmåga att agera både strategiskt och operativt.
Som person är du strukturerad och metodisk då uppföljning är en viktig del i det dagliga arbetet.
Om du är lösningsorienterad och ansvarstagande och utför ditt arbete effektivt med god kvalitet är du rätt person för Vattenbutiken.


Erbjudande
Vi erbjuder En utvecklande roll i ett växande bolag där du ges möjlighet att påverka såväl sortiment, strategier som utveckla processer och rutiner i ett entreprenörsdrivet bolag med stora tillväxtambitioner.
Våra ledord är: Varumärken, Kvalitet, Trend och Pris.


Om företaget
Brett sortiment inom pool, spabad & simning
Vi är stolta över att så många kunder gett oss högsta betyg för vår kunskap och vårt sortiment.


Bra att veta, Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.




Om oss
Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad!

För mer information gå till www.otiga.se Visa mindre

Inköpare av polskt byggmaterial

Vi söker en inköpare av polskt byggmaterial till vårt byggservicebolag. Språkkravet är därför polska samt antingen svenska eller engelska så att du som inköpare kan kommunicera med vår svenska arbetsledning. Din arbetsuppgift är att på deltid förhandla med och kontakta de polska företag där vi redan idag köper material samt att etablera nya kontakter med företag i Polen. För att vara bra på detta arbete krävs att du ska tycka om att förhandla med de olika... Visa mer
Vi söker en inköpare av polskt byggmaterial till vårt byggservicebolag. Språkkravet är därför polska samt antingen svenska eller engelska så att du som inköpare kan kommunicera med vår svenska arbetsledning.
Din arbetsuppgift är att på deltid förhandla med och kontakta de polska företag där vi redan idag köper material samt att etablera nya kontakter med företag i Polen. För att vara bra på detta arbete krävs att du ska tycka om att förhandla med de olika leverantörerna.
Detta är ett självständigt arbete och initialt tror vi att du kan sköta detta parallellt med en annan anställning. Vår bedömning är att arbetet under våren och sommaren 2022 tar 10-15 timmar i veckan.
Efter en introduktionsvecka på vårt kontor kan ditt arbete framöver skötas hemifrån eller från en annan arbetsplats. Du behöver endast dator och telefon för att kunna utföra detta arbete.
Under anställningen kommer det dock att finnas behov av fysiska mötet, varför vi gärna ser att du bor i Stockholmsområdet.
Glöm inte att uppge telefonnummer när du ansöker så att vi enkelt kan kontakta dig. Visa mindre

Operativ inköpare till Garam Elektronik, placering Vallentuna

Ansök    Dec 10    Rubino Rekrytering AB    Inköpare
Operativ inköpare till Garam Elektronik, placering Vallentuna Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss. GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland... Visa mer
Operativ inköpare till Garam Elektronik, placering Vallentuna

Vi söker en driven, affärsorienterad medarbetare som vill arbeta med inköp hos oss.

GARAM Elektronik AB tillverkar kundanpassade kablage samt säljer kontaktdon och förbindningstekniska komponenter. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av kvalitetsprodukter inom förbindningsteknik och har ett fantastiskt team av kunniga medarbetare. Vi är 20 personer i Vallentuna och lika många i Estland. Läs mer på www.garam.se (http://www.garam.se)

Arbetet består till största delen av tre huvudsakliga områden: Planera och lägga inköp kopplat till behov eller beställningspunkter.
Följa upp och förmedla leveranstider och priser på gjorda inköp. Begära offerter och förhandla priser.
Arbetet sker till stor del i vårt affärssystem Pyramid.
Du rapporterar till vår Supply Chain Manager.

Din person
Rollen innebär i huvudsak att arbeta operativt och till en viss del strategiskt, vi ser därför att du har en gymnasial teoretisk utbildning som grund och har du läst inköp är det givetvis meriterande. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare inom supply chain och en bra sifferkänsla. Vi ser att du i rollen arbetar noggrant, strukturerat och långsiktigt och har lätt att kommunicera internt och externt. Du är självgående i din arbetsstil och har en positiv grundsyn i din roll på arbetet.
Vi arbetar i Pyramid, det är därför meriterande om du har den erfarenheten eller motsvarande, du måste dock vara van användare av Excel.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Ansöker gör du snarast då vi intervjuar löpande.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare / Operativ Inköpare till Paragon Nordic

Ansök    Apr 20    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Paragon Nordic.

Om företaget:

Paragon Nordic utvecklar och producerar kemiska produkter inom hudvård & styling, industri, hushåll, livsmedel, sport och fritid åt sina kunders varumärken. Paragon Nordic arbetar med att förnya produkter och förverkliga produktidéer som förbättrar människors vardag och skapar en mer hållbar värld. Varje dag producerar de tiotusentals högkvalitativa och hållbara produkter. Under 2020 har företaget ökat sin omsättning till 400 MSEK, rådande kris till trots. Paragon Nordic har funnits i mer än 60 år och har totalt cirka 200 anställda. Företagets produktionsenheter ligger i Vallentuna, Eket, Vilnius (Litauen) och Skarnes (Norge). Företaget erbjuder goda förmåner samt värderar arbetsmiljö och trivsel högt vilket en låg personalomsättning vittnar om.

I rollen som inköpare tillhör du företagets avdelning Supply Chain.

Arbetsuppgifter:

Som inköpare är ditt huvudsakliga ansvar att förse produktionen med material, främst kemiska råvaror Du arbetar med fokus på att skapa ett långsiktigt och gott samarbete med företagets leverantörer för att på bästa sätt kunna möta kunders behov. Du ansvarar för beställning av material och för att leveransen sker korrekt. Vidare innebär din roll bland annat hantering av bekräftelser, reklamationer, leveransbevakning, materialspecifikationer samt uppföljningar och avstämningar. Ditt främsta arbetsverktyg är ERP-systemet Jeeves.

I rollen stödjer du även strategiskt inköp genom att bistå med dina insikter från den operativa verksamheten. På sikt finns också goda möjligheter att utvecklas inom rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst tre års erfarenhet som operativ inköpare
• Erfarenhet från affärssystem och MS Office
• Gymnasial utbildning
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet från tillverkningsindustrin eller kemiska produkter
• Erfarenhet från Jeeves
• Förståelse för ett eller flera nordiska språk

För att lyckas i rollen tror vi att du har en god social förmåga och är duktig på att bygga genomtänkta/långsiktiga relationer. Du har ett stort intresse för goda relationer och är trygg i din roll som kravställare mot leverantörer för att kunna leverera lösningar. Du har intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Vidare tycker du att det är stimulerande att vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Slutligen tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, är självgående i utförandet av dessa och säkerställer att ditt arbete drivs framåt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Vallentuna
Lön: Enligt överenskommelse

Vi gör ett löpande urval vilket innebär att rollen kan tillsättas innan annonsen löpt ut.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköpare, operativ inköpare, supply chain, vallentuna, stockholm, heltid, jobb, kemiska produkter, industri, paragon nordic, hudvård, styling Visa mindre

Operativ Inköpare

Vi söker dig som vill vara delaktig och drivande i att utveckla vårt arbetssätt inom inköp. Som inköpare på Blomsterboda blir du involverad i hela inköpsprocessen, både operativt och strategiskt. Du ingår i vårt inköpsteam för krukväxter/torra varor som idag består av 9 personer. Inköpen sker främst från Sverige och Europa. Periodvis kan arbetet vara intensivt då sortimentet skiftar på kort tid i säsongerna och stora volymer ska hanteras. Du kommer... Visa mer
Vi söker dig som vill vara delaktig och drivande i att utveckla vårt arbetssätt inom inköp. Som inköpare på Blomsterboda blir du involverad i hela inköpsprocessen, både operativt och strategiskt.


Du ingår i vårt inköpsteam för krukväxter/torra varor som idag består av 9 personer. Inköpen sker främst från Sverige och Europa.


Periodvis kan arbetet vara intensivt då sortimentet skiftar på kort tid i säsongerna och stora volymer ska hanteras.


Du kommer bland annat att:
Självständigt hantera varuflödet för ditt varuavsnitt.
Följa satta nyckeltal för ditt varuavsnitt och rapportera till inköpschef.
Säkerställa att vårt beslutade sortiment finns tillgängligt för beställning.
Hantera klipp och bokningar under säsong.
Följa upp leveransbekräftelser och leveransförmåga.
Samarbeta med övriga avdelningar inom Blomsterboda.
Underhålla register gällande artiklar, förpackningsstorlekar, priser, kampanjer etc.
Säkerställa att vi har korrekt information på produkterna såsom EAN koder, frp storlekar osv.
Ansvara för att kampanjartiklar finns tillgängliga i god tid inför en annons/kampanj.
Ta fram rapporter och förmedla dessa till leverantörer och internt.



Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandeln.
Erfarenhet av att jobba i affärssystem (SAP, NAV eller liknande)
Goda kunskaper i Excel
Vana av att ha tät dialog med leverantörer
B-körkort



Som person är du serviceinriktad, social, noggrann och prestigelös.
Du har ett eget driv och engagemang i ditt arbete samt gillar struktur.
Pratar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Har du kunskap om blommor är detta meriterande men inget krav.


Start: januari 2020
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Vallentuna, Stängselbodavägen 1
Tjänsteresor: kan förekomma
Sista ansökningsdag: 31-01-2020
Kontakt: CV och personligt brev ska skickas till [email protected]
Ange referens: Operativ 2020
Frågor om tjänsten: Robert Lindgren, 0 79 51 91 11


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Blomsterboda erbjuder fullservice av blomsteravdelningar för dagligvaruhandeln (shop-in-shop) via koncepten Rydells och S-Blommor.
Verksamheten har sitt huvudkontor vid vårt växthus Blomsterboda i Vallentuna.
Sortiment och servicegrad vässas dagligen genom direktkontakt med handlare och konsumenter i 550 butiker.
Företaget grundades 1912 och är idag Sveriges största bukettbinderi och en av Sveriges största odlare av tulpaner. Visa mindre

Produktansvarig , kem till Cleano Production , Vallentuna

Ansök    Apr 29    Martin & Servera AB    Inköpare
Vill du leda arbetet med att säkerställa ett kundattraktivt kemsortiment som är hållbart för miljön? Då är detta rollen för dig. Tjänstens syfte är att ansvara för produkter, utveckling och support inom området kemiska produkter inom bolagsgruppen Cleano, där Diskteknik ingår, samt övergripande ansvarig för produktutveckling inom produktområdet. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som produktansvarig blir du en av våra nyckelpersoner som driver arbet... Visa mer
Vill du leda arbetet med att säkerställa ett kundattraktivt kemsortiment som är hållbart för miljön? Då är detta rollen för dig.


Tjänstens syfte är att ansvara för produkter, utveckling och support inom området kemiska produkter inom bolagsgruppen Cleano, där Diskteknik ingår, samt övergripande ansvarig för produktutveckling inom produktområdet.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som produktansvarig blir du en av våra nyckelpersoner som driver arbetet med att utveckla vårt kemproduktsortiment. Arbetet innebär fullt ansvar för kemprodukter under eget varumärke och inköpta produkter. Som kravställare säkerhetsställer du att produkterna uppfyller våra kvalitets- och miljökrav och utformar och utvecklar du segmentet så att det är långsiktigt lönsamt. Du vårdar vårt befintliga sortiment och ansvarar för korrekt och aktuell tryckt och digital produktinformation finns för kemprodukterna. I det dagliga arbetet ingår produktsupport för kund, säljare och kontakt med leverantörer.

Vid produktutveckling arbetar du i nära samarbete med produktion, sälj och moderkoncern. I arbetet ingår även sortimentsöversyn med utveckling, lansering och utfasning av produkter.

Vad vi söker hos dig

Du har en akademisk examen inom kemi eller motsvarande och du har en
dokumenterad erfarenhet av projektledning. Du har också erfarenhet av att utveckla kemiska produkter.
Tjänsten innefattar resor till leverantörer och vår produktionsanläggning i Älgarås varpå vi ser att du har körkort.


Du som person
Hos oss förväntas du ta egna initiativ och jobba fram förslag på nya lösningar. Vi är extremt målinriktade och måna om att ligga steget före. Vi är mottagliga för omvärldens nya krav på oss – det är så vi utvecklar vår affär och vår position på marknaden. Av dig kräver det här både mod att säga vad du tycker och förmågan att lyssna.

Du har ett intresse och förståelse för hur produkt/sortiment på bästa sätt kan påverka affärsresultatet. Du tar snabbt till dig ny information och är bra på att leta och samla information för analys och beslutsunderlag. Att bygga relationer kommer naturligt för dig och du trivs med att ha många sociala kontakter i arbetet. Du har förmåga att informera om saker tydligt och enkelt i både tal och skrift. Du är strukturerad och planerar ditt arbete samt samordnar resurser på ett bra sätt.


Din arbetsplats
Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta i fina lokaler i Vallentuna. Vi har en trevlig, kamratlig och informell stämning i ett branschledande företag.
Cleano Production är en del av Martin & Servera / Axel Johnson-koncernen med långsiktiga mål och visioner.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Roberth Jansson – [email protected] eller
Inköp- och logistikansvarig Maria Nygren – [email protected]


För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Läs gärna mer på vår hemsida om varför vi använder tester i vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tillsättning kan ske före sista ansökningsdatum.
Martin & Servera-koncernen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Därför söker vi kvinnor och män i alla åldrar och från alla delar av världen. Du som har rätt kompetens och är nyfiken på oss är varmt välkommen att söka tjänsten!

 

Senast den 25 maj 2019 vill vi ha din ansökan.

Bolagsgruppen Cleano är Sveriges ledande företag inom disk, tvätt, städ och förbrukningsartiklar. Vi bidrar med kunskap, teknik och produkter för att skapa bra hygien, säker mat och bättre totalekonomi för professionella kunder på hotell och restauranger. Vi är omkring 150 anställda och finns i Vallentuna strax norr Stockholm. Bolagsgruppen innehåller Diskteknik. Storköksteknik och Cleano Production med egen produktionsanläggning i Älgarås utanför Mariestad. 2017 blev Cleano en del av Martin & Servera koncer Visa mindre

Produktansvarig , kem till Cleano Production , Vallentuna

Ansök    Mar 29    Martin & Servera AB    Inköpare
Vill du leda arbetet med att säkerställa ett kundattraktivt kemsortiment som är hållbart för miljön? Då är detta rollen för dig. Tjänstens syfte är att ansvara för produkter, utveckling och support inom området kemiska produkter inom bolagsgruppen Cleano, där Diskteknik ingår, samt övergripande ansvarig för produktutveckling inom produktområdet. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som produktansvarig blir du en av våra nyckelpersoner som driver arbet... Visa mer
Vill du leda arbetet med att säkerställa ett kundattraktivt kemsortiment som är hållbart för miljön? Då är detta rollen för dig.


Tjänstens syfte är att ansvara för produkter, utveckling och support inom området kemiska produkter inom bolagsgruppen Cleano, där Diskteknik ingår, samt övergripande ansvarig för produktutveckling inom produktområdet.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som produktansvarig blir du en av våra nyckelpersoner som driver arbetet med att utveckla vårt kemproduktsortiment. Arbetet innebär fullt ansvar för kemprodukter under eget varumärke och inköpta produkter. Som kravställare säkerhetsställer du att produkterna uppfyller våra kvalitets- och miljökrav och utformar och utvecklar du segmentet så att det är långsiktigt lönsamt. Du vårdar vårt befintliga sortiment och ansvarar för korrekt och aktuell tryckt och digital produktinformation finns för kemprodukterna. I det dagliga arbetet ingår produktsupport för kund, säljare och kontakt med leverantörer.

Vid produktutveckling arbetar du i nära samarbete med produktion, sälj och moderkoncern. I arbetet ingår även sortimentsöversyn med utveckling, lansering och utfasning av produkter.

Vad vi söker hos dig

Du har en akademisk examen inom kemi eller motsvarande och du har en
dokumenterad erfarenhet av projektledning. Du har också erfarenhet av att utveckla kemiska produkter.
Tjänsten innefattar resor till leverantörer och vår produktionsanläggning i Älgarås varpå vi ser att du har körkort.


Du som person
Hos oss förväntas du ta egna initiativ och jobba fram förslag på nya lösningar. Vi är extremt målinriktade och måna om att ligga steget före. Vi är mottagliga för omvärldens nya krav på oss – det är så vi utvecklar vår affär och vår position på marknaden. Av dig kräver det här både mod att säga vad du tycker och förmågan att lyssna.

Du har ett intresse och förståelse för hur produkt/sortiment på bästa sätt kan påverka affärsresultatet. Du tar snabbt till dig ny information och är bra på att leta och samla information för analys och beslutsunderlag. Att bygga relationer kommer naturligt för dig och du trivs med att ha många sociala kontakter i arbetet. Du har förmåga att informera om saker tydligt och enkelt i både tal och skrift. Du är strukturerad och planerar ditt arbete samt samordnar resurser på ett bra sätt.


Din arbetsplats
Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta i fina lokaler i Vallentuna. Vi har en trevlig, kamratlig och informell stämning i ett branschledande företag.
Cleano Production är en del av Martin & Servera / Axel Johnson-koncernen med långsiktiga mål och visioner.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.

Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Roberth Jansson – [email protected] eller
Inköp- och logistikansvarig Maria Nygren – [email protected]


För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Läs gärna mer på vår hemsida om varför vi använder tester i vår rekryteringsprocess. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tillsättning kan ske före sista ansökningsdatum.
Martin & Servera-koncernen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Därför söker vi kvinnor och män i alla åldrar och från alla delar av världen. Du som har rätt kompetens och är nyfiken på oss är varmt välkommen att söka tjänsten!

 

Senast den 25 april 2019 vill vi ha din ansökan.

Bolagsgruppen Cleano är Sveriges ledande företag inom disk, tvätt, städ och förbrukningsartiklar. Vi bidrar med kunskap, teknik och produkter för att skapa bra hygien, säker mat och bättre totalekonomi för professionella kunder på hotell och restauranger. Vi är omkring 150 anställda och finns i Vallentuna strax norr Stockholm. Bolagsgruppen innehåller Diskteknik. Storköksteknik och Cleano Production med egen produktionsanläggning i Älgarås utanför Mariestad. 2017 blev Cleano en del av Martin & Servera koncer Visa mindre